Woensdag 26 juli 2017

27 juli 2017 - Tokio, Japan

Vandaag gingen we de metropool Tokyo verkennen. We hadden wat voorwerk verricht dus we wisten dat Tokyo uit veel verschillende wijken bestaat. Op het lijstje stond Shibuya, Pokémon Center en Odaiba. We dachten dat wij als redelijk bereisde mensen het openbaar vervoer wel zouden begrijpen maar niets was minder waar. We hebben er zeker een paar uur over gedaan om het systeem te begrijpen. Het probleem zit hem in het feit dat verschillende subway lijnen geprivatiseerd waren. Je kon wel een dagpas kopen maar deze was niet voor alle lijnen beschikbaar. Er zijn ook verschillende dagpassen te koop. Daarbij komt dat zo'n pas niet overal te koop was. Uiteindelijk zijn we toch in de wijk Shibuya aangekomen. De wereldberoemde zebra crossing konden we natuurlijk niet overslaan. Toen we een stukje door de winkelstraat wandelden kwamen we Jelle Brandt Corstius (reisprogramma van de VPRO) tegen. Hij   was met een filmploeg aan het werk. Daarna gingen we (voornamelijk voor de kinderen) naar de Pokémon Center. Als laatste naar Okaida. Dit is een aanrader zeker de weg met de monorail er naar toe is de moeite waard. Je hebt een schitterend uitzicht op de skyline van Tokyo.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade