Donderdag 6 juli 2017

7 juli 2017 - Okinawa, Japan

We zijn al goed geacclimatiseerd. Vandaag zaten we 09:30 uur in de auto op weg naar  de noordkant van het eiland. Onze navigatie vertelden ons dat we er 1,5 uur over zouden rijden. Om dit ook te halen namen we voor het eerst de tolweg (Okinawa Expressway) richting Nago City. We bezochten eerst Nago Pineapple Park. Een ananasplantage inclusief toeristenpark. Uiteraard hadden ze een souvenir winkel waar je alles op het gebied van ananassen kon kopen; ananas likeur/wijn, ananas bodylotion, ananas cake, ananas thee, ananas knuffels etc. Volgende stop was kasteelruïne Nakijin. De muur er rond omheen had iets weg van de Chinese muur, vonden wij (althans wat we op TV gezien hadden). Daarna zijn we doorgereden naar Okinawa Churaumi Aquarium, hier hadden ze een watertank met 2 walvishaaien, ontzettend groot (zie film). Daarna naar de dolfijnenshow geweest, was best leuk maar niets vergeleken met Seaworld (dat ga je krijgen als je al meer gezien hebt). Na een paar uur rondkijken zijn we vertrokken naar onze laatste bestemming voor vandaag. Hiervoor moesten we naar een eilandje dat via een brug verbonden was met Okinawa. Sesoko Beach en cave Beach. Heel mooi om rotsen die over de zee hangen te zien met daarnaast een strand. We konden door een spleet lopen om naar de andere kant te gaan. Een heel idyllisch plaatje!