Woensdag 5 juli 2017

5 juli 2017 - Okinawa, Japan

Vandaag waren we wel op tijd wakker om te ontbijten. Natuurlijk eet je altijd meer omdat er zo veel lekkere dingen staan: pancakes, wafels, roerei, allerlei broodjes en beleg, cornflakes, yogurtjes, vers fruit en nog meer. Nadat we onze buikjes vol hadden gegeten gingen we op pad. Gelukkig had Peter alle mapcodes (een soort longitude/latitude) opgezocht. Zo konden we de navigatie instellen. We reden eerst naar Nakijin Castle. Daar aangekomen bleek dit kasteel 2 dagen gesloten te zijn voor onderhouds werkzaamheden. Dat begon niet goed. Dan maar naar de volgende bestemming: Peace Memorial Park. Gelukkig was dit wel geopend en nog lekker rustig. Ondertussen liep de temperatuur op naar 34 graden, broeierig warm. Het was zeker de moeite waard (zie de foto's). Vervolgens zijn we naar The Former Japanese Navy Underground Headquarters gereden. Heel indrukwekkend. Zeker als je weet wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Hierna werd het tijd om van de natuur te genieten dus we gingen op pad naar Mibaru Beach. Heel mooi, daar hebben we een tochtje gemaakt in een boot met glazen bodem.