Maandag 3 juli 2017

4 juli 2017 - Okinawa, Japan

Het laatste stukje van de reis liep iets minder vlotjes. Op Narita Airport (Tokyo) zagen we dat onze vlucht naar Okinawa vertraging had. We kwamen om 10:35 uur lokale tijd aan op Narita en we zouden om 14:55 uur naar Okinawa vertrekken. Dat werd 15:45 uur, een beetje vertraging maar al met al viel het mee. De vlucht zou 2,5 uur duren dus we kwamen rond 18:30 aan. De laatste stap was de huurauto ophalen. Eindelijk, we hadden we onze eerste reisbestemmingen bereikt. Doodmoe stapten we in de shuttle die ons naar het verhuurbedrijf zou brengen. Wij dachten dat dit vlakbij zou zijn maar dat viel vies tegen. Ze zeggen wel eens dat de laatste loodjes het zwaarst wegen en in dit geval was dit waar. We moesten een half uur rijden om daar te komen. Toen het administratieve gedeelte afhandelen. De navigatie hebben we door een Japanse dame laten instellen wisten we in ieder geval zeker dat het goed zou komen. Peter rechts in gestapt want daar zit het stuur in een Japanse auto. Ondanks de vermoeidheid ging het links rijden goed alleen gingen de ruitenwissers aan in plaats van het knipperlicht. De weg naar het hotel was goed te vinden. Om 21:00 uur kwamen in Laguna Garden hotel (Ginowan) aan. Eva ging even op de kamer chillen en Peet en ik hebben in de bar van het hotel een drankje gedaan. Rond 23:00 uur zijn we ons hotelbed ingedoken.